اخبار فرهنگی

کسب «جایزه قلم زرین» نویسنده برگزیده ایران توسط یوسف قوجق نویسنده بنام ترکمن صحرا

زرین 2 - کسب «جایزه قلم زرین» نویسنده برگزیده ایران توسط یوسف قوجق نویسنده بنام ترکمن صحرامارقوش به نقل از بازار گنبد دبیر دوازدهمین دوره «جایزه قلم زرین» با صدور بیانیه ای اسامی آثار منتخب این دوره را اعلام کرد.

بازار گنبد به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در بخش داستان، کتاب «آه باشین» نوشته محمدکاظم مزینانی به عنوان اثر برگزیده و سه کتاب «لحظه ها جا می‌مانند» اثر یوسف قوجق، «بگو چشمی که بستم چشمی که بگشود» نوشته مریم مقانی و «گرگ سالی» اثر امیرحسین فردی مورد تقدیر قرار گرفت.

قوجق1 - کسب «جایزه قلم زرین» نویسنده برگزیده ایران توسط یوسف قوجق نویسنده بنام ترکمن صحرا
یوسف قوجق نویسنده بنام ترکمن صحرا برنده جایزه قلم زرین جشنواره سال 1393

در بخش شعر، کتاب «ضد» اثر فاضل نظری به عنوان اثر برگزیده معرفی شد و هیات داوران از کتاب های «باغ سحرخیز» نوشته محمدحسین انصاری نژاد، «مذاکرات» سروده مریم جعفری، «دارم خجالت می کشم از اینکه انسانم» اثر مرتضی امیری، «شب گریه های مولانا» از علی سلیمانی، «سکوت گفتنی» اثر سودابه مهیجی، «جاری از ونیز» سروده پونه نیکویی و «شب دنباله دار» اثر ناصر حمیدی را مورد تقدیر قرار داد.

هیات داوران دوازدهمین دوره «جایزه قلم زرین» در بخش نقد و پژوهش ادبی، سه اثر بررسی تطبیقی عناصر روایی «قصه حضرت یوسف در قرآن» و «سیاوش در شاهنامه» اثر زهرا محمودیان راوی نژاد، «آیه تطهیر در آیینه شعر عرب» نوشته زهره اخوان مقدم و «تجلی اسطوره مذهبی در شعر انقلاب اسلامی» به قلم سکینه برناکی را مورد تقدیر قرار داد.

مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه قلم زرین عصر امروز (شنبه) در تماشاخانه مهر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام بر همشهریان عزیز ترکمن که برادرانه با دیگر اقوام در گلستان همبستگی و همدل و همراه هستند به کوری دشمنان. / و تبریک از صمیم قلب به همه برادران ترکمن بخاطر موفقیتهایشان هم در عرصه ورزش والیبال با درخشش والیبالیست خوب تیم ملی کشور اسلامی ایران و هم درعرصه ادبی به قلم توانمند جناب آقای یوسف قوجق. / این را بدانید که موفقیت هر کدام از اقوام در گلستان موفقیت همه دیگر اقوام گلستانی است. به حول قوه الهی و با آرزوی ناکامی آنها که نمی‌توانند اتحاد شیعه و سنی و اقوام را در گلستان عزیزمان ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا