اخبار فرهنگی

نشست صمیمی شورای شهر گنبد کاووس با اصحاب رسانه و مطبوعات

مارقوش به نقل از آنه‌محمد بیات (خبرنگار):

اولین نشست رسمی و صمیمی شورای شهر گنبد کاووس با خبرنگاران و فعالین عرصه ی خبر 3 شنبه عصر در سالن کنفرانس شورای اسلامی شهر به مدت 4 ساعت برگزار گردید.

ابتدا حاجی نظر شیرمحمدلی ریاست و سخنگوی شورا به جامعه‌ی مطبوعات شهرستان خوش آمد گفت و به اهم کارهای عمرانی صورت گرفته طی 7 ماه فعالیت شورا پرداخت، شیرمحمدلی افزود: شورا یک نهاد مردمی است و سابقه‌ی طولانی ندارد و شهرداری نهادی خود گردان است اگر همکاری مردم، اهل فن، خصوصا رسانه‌ها و خبرنگاران با شورای شهر صورت نگیرد مشکلات دو چندان خواهد شد. نقد سازنده باعث رشد و شکوفایی جامعه می‌شود، نقد و تخریب تفاوت اساسی دارد 6 ماه نخست شورا از بدو ورود مشکلاتی داشت و کمی دیر سراغ مطبوعات آمدیم قطعا ارتباط ما تنگتر از گذشته خواهد بود البته به مناسبت‌های مختلف با خبرنگاران ارتباط داشته و داریم، این نخستین گام است. در این نشست که خبر گزاری‌های رسمی، دولتی و خبرنگاران مطبوعات محلی روزنامه‌های سراسری و سایت‌های غیر دولتی حضور دارند هر کدام سئوالات و دغدغه‌های خود درباره شهر را با شورای شهر در میان خواهند گذاشت. علاوه بر خبرنگاران تنی چند از پژوهشگران، روزنامه‌نگاران و عکاسان مطرح و پیشکسوتان گنبدکاووس حضور داشتند. چکیده‌ای از سوالات مطرح شده در جلسه توسط خبرنگاران در ذیل می‌آید: عدم هم‌خوانی کارهای عمرانی میدان‌ها با فرهنگ و نماد قومیت‌های ساکن در شهر، عدم انتشار بولتن شورا ضعف اطلاع رسانی سایت آن لغو قرارداد تبلیغاتی شورای سابق، ترافیک شهر و بکارگیری پارک‌بان، رسیدگی به وضعیت میدان سوارکاری و امام زاده یحیی‌بن زید، بکارگیری نیروهای بیمارستان جدیدالتاسیس پیامبر اعظم، اشتغال‌زایی، آینده‌ی والیبال شهر برگزاری مسابقات آسیایی کشتی آلیش، شورای مدارس، یادمان شهدا، آب‌گرفتگی نقاط‌هایی از شهر مواقع بارندگی، پارکینگ طبقاتی، عبور تریلی‌ها‌ی ترانزیتی از کنار برج تاریخی قابوس، سرویس بهداشتی عمومی در شهر، نحوه‌ی برگزاری مراسم سالانه‌ی مختومقلی فراغی، نظارت بر عملکرد ارگان‌ها و ادارات، قطع و میخ‌کوبی به درختان، هماهنگی و هم‌سویی با دولت تدبیر و امید، بازسازی حاشیه‌ی رودخانه‌های اطراف گنبد و … سئوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران بود که توسط شورای شهر پاسخ‌ها کامل داده شد که اجمالا به تفصر بیان می‌شود. حاجی نظر شیرمحمدلی رئیس شورای شهر: توسعه‌ی متوازن شهر، توزیع عادلانه‌ی امکانات و توسعه‌ی پارک‌ها و فضای سبز مد نظر شورای فعلی است. در خصوص نماد شهر و میدان سوارکاری، شهر تاریخی جرجان و امامزاده یحیی‌بن زید با همکاری ادارات ذیربط برنامه‌های مدونی در حال تدوین است و از کارشناسان خبره در این خصوص بهره‌برداری خواهد شد، قطعا در حاشیه برج تاریخی قابوس که آزاد سازی شده هماهنگی با شهردار مطالعات توسعه‌ی فضای سبز حرکت علمی صورت خواهد گرفت. کشتی آلیش در سطح آسیا در خرداد ماه به میزبانی گنبد کاووس برگزار می‌گردد. در خصوص مراسم مختومقلی در شهرستان و آق توقای با فرماندار و بخشدار مرکزی مراه تپه در محل انجمن میراث جلسه تشکیل گردید و همکاری خواهیم داشت و با دولت تدبیر و امید قطعا همسو هستیم.

Web shoraaa - نشست صمیمی شورای شهر گنبد کاووس با اصحاب رسانه و مطبوعات 

رئیس کمیسیون اشتغالزایی، سرمایه گذاری:

مهناز نوربخش تنها زن عضو شورا: از حمایت شورای شهر در برگزاری همایش بزرگ روز زن تقدیر کرد و زنان فداکار در عرصه‌ی فرهنگی و فعالیت آنان در اشتغال‌زایی را ستود وی گفت حل مشکلات زنان کمک شایانی به رشد فرهنگی جامعه خواهد داشت شورا در حل بخشی از بیکاری جوانان با دعوت از سرمایه‌گذاران کمک خواهد کرد.

در آینده برنامه ازدواج آسان جوانان شهر را مدنظر داریم.

آنه‌‌محمد قرنجیک عضو کمیسیون‌های عمران، ترافیک: تردد تریلی‌های ترانزیتی قرارداد بین المللی است، راهکار پیش‌بینی شده یکی از معضلات نبود کمربندی است که نیمه کاره رها شد و ساخت پل بر روی گرگان رود بودجه‌ی ملی را می‌طلبد.

حمید امینی رئیس کمیسیون فرهنگی، عضو و نماینده شورای عالی استان‌ها: متقارن نشست فعلی با سالروز اعلام انقلاب فرهنگی را به فال نیک می‌گیریم در سال فرهنگ و اقتصاد امیدوارم ایده‌های فرهنگی در تدوین بودجه مظلوم واقع نشود. بخشی از کارهای فرهنگی بنابه توصیه رهبر معظم انقلاب عزم ملی و مدیریت جهادی می‌طلبد، از مراسم‌های فرهنگی از طرف شورا حمایت صورت می‌گیرد بوستان شهدای گمنام شهر کلنگ زنی گردید در عرض 3 ماه کار به اتمام می‌رسد در خصوص متکدیان داخل شهر برنامه‌های ویژه داریم، امینی افزود خبرنگاران باعث تحرک مسئولین می‌شود در خصوص ساخت یکدستگاه هتل با همکاری بخش خصوصی مراحل اولیه آن طی شد.

علی‌پورمندی مدیر مالی شورای شهر: گنبد کاووس قطب سرطان مری و معده است متأسفانه رادیوترابی ندارد، امکانات بیماران سرطانی بخصوص مری در گرگان می‌باشد، که باید به گنبد کاووس انتقال یابد 50% کادر پزشکی و بیماران بیمارستان قلب کردکوی از گنبد کاووس است. چرا چنین بیمارستانی در گنبد کاووس احداث نمی‌شود. از نظام پزشکی دعوت کردیم در خصوص دریافت زیرمیزی پزشکان بحث اصولی صورت بگیرد. بحث استخدام در بیمارستان جدید التاسیس شمال شهر از طریق اعضای شورا در حال پی‌گیری می‌باشد.

محمد دردی آق آتابای قائم مقام شورای شهر و رئیس محیط زیست مینودشت: در بحث اطلاع رسانی و تبلیغات طی این مدت ضعف داشتیم، قطعا با همکاری خبرنگاران بر طرف خواهد شد. مشکلات پیش‌ رو را اولویت بندی کردیم، البته در شروع کار هستیم و بعضی طرح‌ها قطعا زمان‌بر است. رودخانه‌های حاشیه‌ی شهر می‌تواند فرصت مناسبی باشد متاسفانه فعلا معضل شده است، البته برای اجرای طرح حاشیه گرگان‌رود و رود چای‌بویی اعتبار ملی نیاز است. در خصوص قطع و بریدن سرشاخه درختان مسئولین شهرسازی خوب عمل نکردند.

شریف نافعی رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر: جهت حل معضل ترافیک از تمامی ادارات و ارگان‌های ذی‌ربط کمک خواهیم گرفت دست‌فروشان سطح خیابان در قالب بازارچه سامان‌دهی خواهند شد. مسئولین را به مناسبت‌های مختلف به دفتر شورا دعوت می‌کنیم تا با شورا و شهرداری در حل مشکلات شهر با ما همکاری نمایند مدیریت یکپارچه مدنظر ماست. در کمیسیون ترافیک اساتید دانشگاه و کارشناسان راهنمایی و رانندگی عضو هستند. طرح‌های ما قطعا در شورای ترافیک شهر مطرح و اجرا خواهد شد.

شریف آقپور: در بخش ورزشی بودجه، بخش مالی حرف اول را می‌زند بودجه‌ی شورای شهر و شهرداری برای تیم داری و تملک ملک برای زمین‌های ورزشی مناسب نیست اما برای امکانات ورزشی مدارس و محلات کمک خواهیم کرد و بعضی ورزشگاه‌ها ترمیم خواهند شد، کمیته‌ی ورزش شورا را در دل کمیسیون فرهنگی تشکیل خواهیم داد توسعه‌ی ورزش بانوان اولویت برنامه ورزشی ماست.

ابراهیم عطالار: با ایجاد پارکینگ عمومی و طبقاتی در خیابان‌های شلوغ شهر مثل امامزاده، طالقانی، امام خمینی مرکزی، وحدت، وشمگیر، پیگیر هستیم تا حدی معضل ترافیک حل شود. شورا در اولین گام حذف پارکینگ توسط انبوه‌سازان را ممنوع اعلام کردیم. مجتمع‌های تجاری موظف هستند پارکینگ ایجاد نمایند. برای پارک قابوس در سال 93 برنامه‌های ایده‌آلی داریم شهر را به 4 نقطه تقسیم کردیم قطعا به نقاط محروم رسیدگی بیشتری خواهد شد برای آبهای سطحی و دریافت عوارض از پیشه‌‌وران برنامه ویژه ای داریم. محرومیت زدایی اولویت کاری شوراست.

عبدالغفور غراوی (رئیس کمیسیون عمران): بیست نفر از خبرنگاران فعال در عرصه‌ی خبر امروز مهمان ما هستند شهر ما ظرفیت و پتانسیل‌های بسیاری دارد، همه مستحضر هستید که در سال 79 حق گنبد کاووس بود که مرکز استان گلستان شود، هم اکنون می‌بینید بین بودجه گرگان و شهرمان اختلاف فاحشی وجود دارد.

انشاا… 17 مرداد برنامه‌ی خوبی برای خبرنگاران تدارک خواهیم دید. 9 اردیبهشت روز شورا نزدیک است باز از شما عزیزان دعوت خواهیم کرد گنبد کاووس مرکز ثقل شرق گلستان است فراموش نکنیم شواری شهر، شورای شهرداری نیست کار شهرداری اجرایی و کار ما نظارت است لایروبی کانال‌های داخل شهر مطالعه و بازسازی داخل شهر و نظارت مستقیم به ساخت و سازها بهسازی مصلَاها و آرامگاه‌ها و تشکیل بوستان خانواده در اولویت برنامه‌های ماست که قسمت‌های آن به صورت جهادی اجرا و در دست اجرا می‌باشد. گنبد کاووس تنها شهر استان است که فرماندار و شهردار آن مهندسین فنی هستند که این خود به توسعه‌ی متوازن شهر کمک خواهد کرد.

حاج ستار طاطار مسئول کمیسیون حقوقی شورای شهر: ناگفته‌ها بسیار است البته همکاران توضیحات کامل را دادند به علت طولانی بودن جلسه سخنم را کوتاه می‌کنم برای توسعه و آبادانی شهر تعامل با مسئولین دلسوز و خبرنگاران ضرورت دارد هدف ما آبادانی شهر و آسایش شهروندان است. در خصوص خدمات رسانی و توسعه‌ی فضای سبز شهر با 4 شرکت در نقاط مختلف طبق مزایده قرارداد بستیم، نظارت از طریق شورا و پرسنل فداکار شهرداری صورت می‌گیرد ما آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات سازنده خبرنگاران عزیز که چشم بینای جامعه هستند، می‌باشیم. خداوند به همه توفیق عنایت فرماید.

حاشیه‌های مراسم: 1- خبرنگار صحرا؛ قیوم آتابای، مدیر سایت اولکامز؛ لطیف ایزدی، سردبیر ندای جمعه؛ رجبعلی نیازمند، مهدی ابراهیم‌پور رئیس خبرگزاری ایرنا، خانم فاطمه عبدی خبرنگار خبرگذاری مهر، منصور آق خبرنگار پیشکسوت اطلاعات، مصطفی صبوحی نمایندگی و خبرنگار جام جم و … حضور فعال در مراسم داشتند و پیشنهادهای سازنده‌ای به شورا ارائه کردند.

2- حضور خبرنگاران پر رنگ بود. 3- قبل از شروع مراسم از زنان فعال پرسنل شهرداری به مناسبت روز زن توسط شورای شهر با هماهنگی مهناز نوربخش تجلیل شد. 4- از خانم آی‌تکین قرنجیک فرزند آنه محمد قرنجیک یکی از اعضای شورا به خاطر کسب مقام چهارم کشوری در امتحانات علمی بسیج با اهدای جوایز تقدیر گردید.

آنه محمد بیات

 منبع:
مارقوش / دايرة المعارف ترکمن صحرا
www.margush.ir
telfax: 0172-2221228
tel: 0172-2291449
mob:+98 9392291449

استفاده از مطالب سايت با قيد منبع مانعي ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا