اخبار اقتصادی

تجاری‌سازی سالانه ۵۰۰ طرح تحقیقاتی در جهادکشاورزی

Rasul Zare - تجاری‌سازی سالانه ۵۰۰ طرح تحقیقاتی در جهادکشاورزیمارقوش تورکمن صحرا- اخبار اقتصادی: معاون پژوهشی و فناوری سازمان تحقیقات وآموزش جهادکشاورزی گفت: سالانه ۵۰۰ طرح تحقیقاتی کشاورزی در کشور تجاری‌سازی می‌شوند.رسول زارع در ششمین نشست مدیران منطقه یک مراکز تحقیقاتی آموزش و ترویج جهاد کشاورزی اظهار داشت: سالانه بیش از 3 هزار طرح پژوهشی در بخش کشاورزی در کشور اجرا می‌شود که یک سوم از طرح‌ها با پایان رسیدن منجر به خروجی‌های تجاری ترویجی و فناوری می‌شوند.
وی افزود: برای توسعه و حمایت از پژوهشگران در این بخش طرح‌های مختلفی مانند پرداخت پژوهش‌گرانه را اجرا کردیم.
معاون پژوهشی و فناوری سازمان تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی تصریح کرد: یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای پژوهش‌گرانی که امتیازات پژوهشی دریافت کرده‌اند، در نظر گرفته شده است.
وی افزود: همچنین برای حمایت از پژوهشگران با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناورانه کشور قرارداد بسته‌ایم که این صندوق 45 درصد هزینه‌های تحقیقی را پرداخت و بقیه را سازمان‌ها و ادارات سفارش دهنده طرح در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهند.
زارع اظهار کرد: همچینین مقالاتی که خروجی آن‌ها منجر به یک دستاورد ترویجی و یا فناورانه شود و یا در مجلات معتبر داخلی و خارجی چاپ شود، حمایت مالی می‌شود و حدود 3 میلیارد تومان اعتبار در این زمینه در نظر گرفته شده است.
رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان گلستان هم در این مراسم گفت: سالانه 231 طرح تحقیقاتی در زمینه‌های منابع طبیعی، نهال و بذر، صنایع غذایی و آب و خاک در گلستان انجام می‌شود.
حسینی گفت: سال گذشته بیش از 20 دستاورد و یافته تحقیقاتی در استان گلستان منجر به خروجی ترویجی و تجارت شده است.
وی اظهار کرد: ششمین نشست مدیران منطقه یک مراکز تحقیقاتی آموزش و ترویج جهاد کشاورزی با شرکت کارشناسان مراکز تحقیقات از استان‌های مازنداران، گیلان و گلستان، قم، البرز و سمنان در گرگان برگزار شد./تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا