جدیدترین مطالب
خانه » اخـبــــــــار » اخبار فرهنگی » در گردشگری نباید دچار خودسانسوری هویتی شویم

در گردشگری نباید دچار خودسانسوری هویتی شویم

grey - در گردشگری نباید دچار خودسانسوری هویتی شویم

در تمام برنامه‌های گردشگری باید توجه داشته باشیم که مبانی هویتی ما درست شکل بگیرد و دچار آسیب نشود وفعالیت در برنامه های گردشگری نباید منجر به خودسانسوری هویتی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta)، دکتر مهدی فیض در مراسم اختتامیه نهمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر که در موسسه آموزش عالی بینالود مشهد برگزار شد اظهار کرد: برای فعالیت در برنامه های گردشگری  باید مبانی هویت ملی را مد نظر قرار دهیم و برای این مهم نیاز داریم که لایه‌های هویتی خود را بازشناسی کنیم که متاسفانه تاکنون این بازشناسی را انجام نداده‌ایم.

وی ادامه داد: باید دقت کنیم که قران به ما هشدار می‌دهد که مثل کسانی نباشیم که خدا را فراموش کردند و خدا کاری کرد که آن‌ها خودشان را گم کنند و در اینجا منظور از گم کردن خود مسلما اطلاعات شناسنامه‌ای نیست بلکه مبانی هویتی است.

 معاون فرهنگی جهاددانشگاهی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به هویت ملی برسیم باید هویت قومی و پیش از آن هویت شهری و به همین ترتیب هویت خانوادگی را و در اولین گام هویت فردی را بسازیم.

فیض در ادامه تصریح کرد: از آنجا که هویت هرکس موجب ثبات او می‌شود می‌توانیم نتیجه بگیریم که عامل ثبات جامعه ما نیز هویت آن است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی اظهار کرد: امروز در دنیا مطرح است که از طریق روش‌های عادی از هر ۲۰ نفر می‌توان ۴ نفر را  به عنوان گردشگر جذب کرد در حالی که این میزان از طریق تعریف خاطرات مثبت گردشگرانی که سابقا به کشوری سفر کرده‌اند از هر ۲۰ نفر ۱۶ نفر است.

فیض گفت: بنابراین اگر حساب شده عمل کنیم سالانه می‌توانیم تعداد زیادی گردشگر را از طریق خاطرات مثبت گردشگران سابق کشورمان جذب کنیم و خلاف ایران هراسی رسانه‌های غربی را به اثبات برسانیم.

وی اضافه کرد:رتبه ایران از نظر احساس امنیت در جهان ۳۱ است و این درحالیست که ایران جزو ۱۰ کشور امن دنیاست.

وی افزود: ما باید توجه داشته باشیم که احساس امنیت ناشی از حرف‌هایی است که خودمان می‌زنیم و فضایی که خودمان ایجاد می‌کنیم؛ در همین راستا وجود صفحات حوادث در روزنامه‌ها احساس امنیت در جامعه را کاهش داده و نگاه توریست برای انتخاب مقصد نیز براساس احساس امنیت شکل می‌گیرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

*

code

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.