تورکمن باغشی‌لار

تجلیل از باغشی دوردی طریک؛ توسط مدیر کل ارشاد دکتر منتظری

مارقوش به نقل از اولکامیز حامد دلیجه: یکشنبه شب هفته جاری اقای منتظری مدیر کل ارشاد به همراه نیکخواه وقربانی روئسای فعلی وسابق ارشاد اق قلا و جمعی از کارکنان اداره کل ارشاد به دیدار باخشی پر اوازه و نامی ترکمن صحرا رفتند.

طریک حالیپا باغشی34 - تجلیل از باغشی دوردی طریک؛ توسط مدیر کل ارشاد دکتر منتظری
تورکمن صحرانگ حالیپا باغشی‌سی ” دوردی تورریک”

به گزارش خبر نگار اولکامیز دکتر منتظری در این دیدار صمیمانه ضمن ارج نهادن به بیش ازنیم قرن تلاشهای دوردی طریک در عرصه هنر و موسیقی گفت در مهر ماه امسال دانشگاه علمی کاربردی در اق قلا ایجاد خواهد شد که فعلا در چهار رشته مجوز اخذ شده است که در اینده میتوان با دایر کردن کلاس موسیقی مقامی در این دانشگاه به صورت کلاسیک دانشجویانی تربیت نمود.
ودر بحث اموزش نیز استاد می تواند با استفاده از ظرفیتهای ارشاد اق قلا با ثبت نام از هنر جویان و اموزش انان ادامه دهنده راه ایشان باشند وکمکی نیز در بعد مادی خواهد بود.دکتر منتظری با اعلام اینکه به مناسبت ماه شعبان وعده داد مبلغ دو میلیون تومان را جهت پاسداشت خدمات استاد طی ماه جاری تقدیم خواهد نمود.
میر کل فرهنگ وارشاد افزود جهت تجلیل از استاد نامگذاری یکی از خیابا نهای شهر ویا تهیه تندیس در یکی از میادین نیز مورد توجه قرار گیرد .
انه محمد دلیجه و ایوب گرکز دو تن از اعضای خستگی ناپذیر شورای شهر اق قلا که در این نشست حضور داشتند . دلیجه در سخنانی با اشاره به جایگاه برجسته دوردی طریک در نزد مردم ترکمن صحرا ار حضور مدیر کل تقدیر و تشکر نمود و با اظهار تاسف از اینکه تاکنون انطور که شایسته است از دوردی طریک تجلیل به عمل نیامده است ،که با توجه به شعار سال و روی کار امدن شورایی جوان و فعال شدن کمیته فرهنگی و استقبال مردم فرهنگ دوست شهر از باخشی دوردی طریک تجلیل شایسته ای به عمل خواهد امد
انه محمد دلیجه افزود اکثر باخشی ها از هیچ ارگانی حمایت نمی شوند ودر ایام بازنشستگی با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند که جا دارد نهاد های مربوطه خصوصآ سازمان تامین اجتماعی نسبت به تحت پوشش قرار دادن انان اقدام نماید.
ایوب گرکز عضو جوان شورای شهر آق قلا و از علاقه مندان به عرصه فرهنگ و موسیقی از اهمیت دادن دکتر منتظری به دردی طریک و موسیقی سنتی ترکمن تشکر نمود .

عید محمد میرزاعلی از فعالان فرهنگی شهرستان نیز ضمن انتقاد از عملکرد شورای شهر سابق اق قلا مبنی بر عدم تعهد خود جهت عدم واگذاری تاکسی شهری برای استاد به بهانه های مختلف خواستار رسیدگی به این موضوع شد . میرزاعلی در ادامه با بیان اینکه دوردی طریک جهت تهیه این تاکسی زمین کشاوری تنها منبع درامد ش را فروخت تا بلکه بتواند شغلی برای فرزندش فراهم سازد اما با بد قولی اعضای شورای شهر تمام ارزوهای وی بر باد رفت.
در ادامه نشست دوردی باخشی ضمن تقدیر و تشکر و ابراز خرسندی از حضور مدیر کل ارشاد گفت این برای بار سوم است که اقای منتظری در طول مدت خدمت خود در منزل وی حضور می یابد و پیگیر احوال وی میباشد و این نشا نه
علاقه مندی وی به موسیقی ترکمن خصوصا به باخشی های ترکمن است که من ازاین بابت ازایشان تشکر می کنم .
در خاتمه این نشست دوردی طریک با نواختن دوتار خود حضار را به وجد اورد ودر پایان دکتر منتظری با اهدا لوح تقدیر و ربع سکه بهار ازادی از باخشی دوردی طریک تجلیل نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا